Trebuie să știi

Reusim sa ne facem de ras constant! Doi turisti straini au fost amendat de controlorii RATB: „Este o rusine ceea ce se intampla…”

Posted on

Doi turisti straini, veniti din Cipru, au trait o experienta nu tocmai placuta la cateva minute de la aterizare. Au fost amendati de controlorii RATB pentru ca nu au stiut sa valideze corect cardurile de calatorie pe care le-au procurat inainte de a se urca in autobuz.

Intreaga poveste a fost facuta publica de o femeie care a fost martora la incident si a devenit imediat virala pe Facebook. Barbatul si femeia veniti din Cipru au cumparat cardul corespunzator pentru a beneficia de aceasta calatorie cu autobuzul, insa nu au fost instruiti sa in foloseasca in mod corect, asa ca acesta aparea nevalid, iar ei practic nu aveau drept de circulatie.

Initial controlorii RATB nu au stiut sa le explica ca amenda este in valoare de 50 de lei, nu de 50 de euro. Turistii au fost lamuriti de cateva persoane care au luat parte la eveniment si au reusit sa le explice in engleza.

Mesajul integral postat pe Facebook:

„Draga RATB, inca o data ma dezamagesti. Dar ce e mai grav este ca angajatii tai ne-au facut de ras in fata unor turisti straini, care de abia ajunsesera in Romania de 10 minute. Ca sa detaliez: abia ajunsi pe aeroportul din Otopeni, o pereche din Cipru isi cumpara o cartela cu 2 calatorii, valabile pe linia 783. O valideaza, iar dupa ajuta si un cetatean de origine rusa sa-si valideze calatoria.

Porneste masina si in 10 metri urca si angajatii vostri (adica acestia au urcat cand masina era inca in aeroport; deci nu trecuse nici macar o statie). Surpriza: cand acestia verifica validarea cardului, descopera ca acesta nu fusese corect validat. De ce credeti ca s-a intamplat asta? Pentru ca aparatele voastre nu functioneaza prea bine. Stiti, in instructiuni spuneti ca trebuie sa se auda un zgomot. Zgomotul s-a auzit, dar se pare ca era zgomotul incorect.

De unde ar putea sti o persoana care calatoreşte prima data cu RATB si care nu stie limba romana care este zgomotul corect? Culmea este ca atunci cand angajatii vostri incearca sa le explice in limba romana (ca normal, noi nu putem avea nici macar in aeroport un vorbitor de engleza) cum se foloseste cardul, aparatul nu functioneaza. Nici la prima incercare, nici la a doua. A treia e cu „noroc“. Insa, amenda deja era scrisa.

Si ce e si mai grav: din graba, asa, se mentioneaza ca suprataxa e 50…euro. Dupa foarte, foarte multe insistente din partea noastra, in care le explicam ca nu este normal ce fac, ca oamenii aceia nu calatoreau fraudulos, ca in tara lor si in toate tarile civilizate exista un angajat in aeroport care ajuta si valideaza cartela (sau chiar soferul este cel care da aceste explicatii), isi aduc aminte sa specifice ca suprataxa e de 50 lei nu euro si „ce atata le iau apararea, ca pe noi nu ne-ar ajuta nimeni la ei in tara“.

Stiti, exact contrariul: intotdeauna e cineva care sa te ajute la „ei“ in tara. Am uitat sa mentionez ca m-am simtit datoare sa incerc sa-i ajut cand i-am auzit ca „le pare rau ca au venit intr-o astfel de tara, unde sunt furati in 10 min de la aterizare si ca este o rusine pentru Romania ceea ce li se intampla“. Din pacate, aveau dreptate.”

 

Click to comment

Cele mai citite stiri

Copyright © 2020 mgnews.ro