Soferii care vor sa plateasca asigurarile auto mai putin decat in momentul de fata, ar putea fi obligati sa isi monteze un „spion electric” in masina, care se va ocupa sa monitorizeze cat de prudent conduce. Aplicatia este denumita Telematics si este posibil sa fie curand intalnita si la societatile de asigurare din Romania.
Sa incepem cu vestea buna: asigurarile pot sa scada cu pana la 40%. Vestea proasta: Soferii vor fi nevoiti sa accepte montarea pe masina a unui dispozitiv electronic, care le va monitoriza in permanenta stilul de condus.
Acest „spion electric” este un dispozitiv care se monteaza pe masina pentru monitorizarea comportamentului in trafic. In functie de rezultat, soferii pot obtine reduceri considerabila la asigurarea masinii. Din momemtul in care l-ai montat pe masina, acesta este conectat la o sursa de electricitate si incepe sa transmita informatii, in timp real, despre sofer: de cat timp conduce, la ce ora a inceput sa conduca, pe ce tipuri de sosele circula, cat de des depaseste viteza legala, cat de brusc franeaza, cu ce viteza ia curbele sau daca are parte de un alt eveniment in trafic.
„Dizpozitivele vor costa de la cateva zeci de euro, la cateva sute. Exista mai multe variante de lucru: ori vor fi achizitionate de companiile de asigurari, in sistem cost sharing (impartirea costurilor intre asigurati si asiguratori-n.r.), fie pot fi achizitionate direct de soferi. Vor fi mai multe produse de asigurare: platesti cum conduci sau platesti cat conduci – un fel de asigurare la numar de kilometri. Cu cat mergi mai mult sau esti mai periculos la volan, cu atat poti plati mai mult. Datele vor fi interpretate de specialisti ai departamentelor de actuariat, din companiile de asigurari“, a explicat, Madalin Rosu, presedintele Biroului Asiguratorilor Auto din Romania (BAAR).
Se pare ca Telematics nu va stoca date personale ale soferilor, ci doar indici legati de diversi parametri, precum: latitudine si longitudine, „folositi exclusiv in scopuri statistice si pentru determinarea altor parametri derivati, precum viteza de deplasare, acceleratia, forta de franare etc. Datele inregistrate sunt stocate de compania care furnizeaza dispozitivul telematic, in forma codificata pe serverele hostate in centrele specializate.“